seo

Disse fem lokale SEO-strategiene hjelper deg med å øke trafikken

Lokal SEO strategi

5 lokale SEO strategier for å øke trafikk ASAP

Lokal søkemotoroptimalisering (SEO) er enormt viktig i dagens hyperkompetitive forretningslandskap.

Kunder bruker Google (og andre søkemotorer) til å finne bedrifter, produkter og tjenester i sitt nærområde mer enn noen gang før. Faktisk sier Google selv at nesten 50% av alle Google -søk dreier seg om lokale søk.

Hvis du har en dårlig lokal SEO-strategi på plass akkurat nå så går du glipp av målrettet trafikk. 

Heldigvis er det ganske enkelt og greit å få en riktig lokal SEO-strategi. Spesielt når du besitter tipsene og triksene som står skrevet nedenfor.

La oss hoppe ut i det!

Skap regelmessig innhold som lokal fokusert

En av de viktigste tingene du kan gjøre for å øke de lokale SEO-resultatene med en ganger å produsere innhold for nettsiden din som har fokus på det lokale.

Blogginnlegg som handler om lokale nyheter, aktiviteter og eventer kan massivt øke din lokale SEO profil. Det er enda bedre hvis du også kan lage video- eller lydinnhold fylt med lokale SEO-søkeord.

Å bli et ekte knutepunkt for lokalt fokusert innhold er hovedmålet.

Du vil kunne tiltrekke deg mer lokal trafikk, få bedre lokale SEO-resultater på Google og lage en selvopprettholdende syklus som hjelper nettstedet ditt til å ta av som en rakett!

Optimaliser nettsiden din for mobil og talesøk

Alt om nettstedet ditt må optimaliseres for både mobil- og talesøk.

Mobilbrukere blir raskt et flertall, med 63% av all Google-trafikk i 2017 fra mobile enheter. Denne prosentandelen har definitivt vokst de siste fire årene og vil fortsette å vokse inn i fremtiden.

På toppen av det er 75% av mobilsøkene med Google lokalt fokusert – ofte fra folk som ønsker å kjøpe noe akkurat der og da i lokalområdet.

Du har ikke råd til å gå glipp av den typen trafikk.

Talesøk blir også en stor del av SEO-puslespillet i disse dager.

Akkurat nå er det flere små bedrifter som ikke optimaliserer med tanke på talesøk. I hvert fall ikke i stort antall. Det gir deg et stort konkurransefortrinn, spesielt siden så mange mennesker begynner å bruke talesøkfunksjonen på de mobile enhetene.

Du vil kunne hoppe over konkurrenter og være godt rustet mot konkurransen som kommer inn i taleesøk-spillet senere.

Kom deg på nettkataloger

Nettkataloger (og digitale oppføringer) kan gi mye «lenkeverdi», spesielt når den rulles ut som en del av lokale SEO-strategisessioner.

Du vil i det minste være på disse fire store aggregatene:

  • Express Update
  • Foursquare
  • Factual
  • Neustar Localeze

Disse katalogene gir mye informasjon til de store søkemotorene (som Google, Yahoo og Bing). Men de gir også informasjon til Apple, Google, Yelp og Trip Advisor.

Å være riktig oppført i disse katalogene kan hjelpe deg med å øke dine lokale SEO-resultater, så godt som over natten. Inkluder all informasjon disse katalogene krever, inkludert oppdatert kontakt- og adresseinformasjon.

Dobbeltsjekk at all informasjonen din er riktig før du sender den inn. En skrivefeil kan ødelegge at for din lokale SEO-strategi, og tvinger deg til å bruke mye tid (noen ganger mye penger) på å rette opp i denne feilen.

Lokale sitater er også viktig.

Jo flere sitater du kan hente fra anerkjente plattformer (i følge de store søkemotorene), desto bedre kommer du til å gjøre det. Omdømmet disse disse siteringene gir vil skape litt ekstra «lenkeverdi» og skyver rangeringen din høyere underveis.

Forbedre dine interne lenkestrategier

Oddsen er ganske god for at dine interne lenkestrategier allerede er ganske solide, men de kan være designet for en mer generalisert søkemotoroptimalisering.

Ta en lokal SEO-strategitilnærming med dine interne lenkestrategier og du vil med en gang kunne øke SEO på siden din.

Sørg for at nettadressene er optimalisert, tittelkoder skrevet inn og at overskrifter, metabeskrivelser og det faktiske innholdet ditt også inneholder de lokale søkeordene.

Overlat ingenting til tilfeldighetene. Hvis du forstår at konkurransen din alltid ønsker å utkonkurrere seg de lokale søkemotorresultatene, og du vil forstå hvor viktig det er å optimalisere alt, selv de minste detaljene.

Søkeordoptimalisering bare for lokale mål

Det vil alltid være fristende å ønske å optimalisere for treffe mer generelle søkeord, spesielt når du ser hvor mye trafikk disse søkeordene kan generere.

Det er imidlertid de søkeordene som gir mest konkurranse.

Store bedrifter (med nesten bunnløse markedsføringsbudsjetter) dominerer disse topplassene og kan ofte bruke mye større ressurser på generelle søkemotoroptimalisering-kampanjer enn det noen andre kan.

Med en målrettet lokal SEO-strategi er det ikke så mye som skal til for å dominere topplassene på Google – spesielt hvis konkurrentene ikke innehar samme kunnskap om lokal SEO som deg.

Bruk tipsene og triksene som er fremhevet ovenfor, kombinert med en lokal søkeordoptimalisering strategi, så er du klar for alt.