Hvordan lykkes med restaurant markedføring

restaurant-markedsføring

Det å markedsføre restaurant er krevende, men er stor del av den daglige restaurantdriften. Vi har listet noen punkter vi tenker er ganske viktig for å oppnå suksess med markedsføring av restaurant.

Identifiser og lær om ditt marked

Hver restaurant tiltrekker seg en spesiell type mennesker. Den lokale hurtigmatrestauranten tiltrekker seg et annet marked enn en fin restaurant som tilbyr kaviar og imponerende vinkart. Å lage en markedsføringsstrategi krever at du kjenner dine kunder. Det er viktig å undersøke hva kundene trenger og ønsker, hva som får dem til å spise ute, og hva de vil betale for en middag på restaurant. Undersøk konkurrentene dine. Bli kjent med styrkene og svakhetene deres, og finn ut hvorfor gjestene deres er trofaste mot dem. Det kan hende det må gjøres endringer i restauranten din for å utbedre mindre heldige sider, for å tiltrekke flere kunder. Finn ut hva du kan gjøre for å få restauranten til å skille seg fra konkurrentene, eller hva som gjør din restaurant spesiell.

Gå gjennom restaurantens meny

Bygg merkevaren din. Merkevaren er ryktet ditt, og det reflekterer hva slags forventninger en kunde har når de kommer inn i restauranten. Hold det du lover; oppfyll og overgå alltid forventningene til dine kunder. Å ha imponerende kunderelasjoner er den ideelle måten å bygge merkevaren din på. Oppdater menyen. Omtrent en gang i året eller så bør du gå gjennom menyen og se hva som selger bra og hva som må bli oppgradert. Kanskje det er en gruppe mennesker som ikke velger restauranten din på grunn av dårlig utvalg..

Nye former for markedsføring

Finn ut om det er noe du kan legge til eller fjerne fra menyen for å tiltrekke nye gjester. Promoter menyen slik at lojale kunder kommer tilbake og nye kunder vil komme og prøve restauranten. Se etter mulighet for mer reklame og markedsføring. Mange hoteller/moteller tillater at restauranter legger menyer og kuponger på hotellrommene deres og i resepsjon. Å tilby gavekort er en markedsføringsplan i seg selv, siden en person kjøper gavekortet slik at en annen kan besøke restauranten din. Tilby smaksprøver på travle steder for å friste sultne gjester til å besøke restauranten din. Tilby spesialtilbud, som kuponger på nye matretter, prisavslag eller gratis påfyll av drikke.

I tillegg kan du melde restauranten på i konkurranser. Bli et aktivt medlem av lokalmiljøet. Gi mat til fattighus og tilby rabatter til veldedige organisasjoner. Tilby muligheten til å holde innsamlingsaksjoner på restauranten, hvor en viss prosent av inntektene går til en lokal gruppe/organisasjon. Tilby rabatter til forretningsfolk som jobber i nærområdet. Denne typen PR kan skape blest rundt restauranten og tiltrekke nye kunder samtidig som det aktiviserer stamgjester.

Begynn å markedsføre din events hos oss og nå ut til flere kunder!

Main Menu

Registrer bedrift!